Thursday 9 May 2013

Final... Ala.. Rileks la.. Lambat lagi !

Assalamualaikum,

Hello kawan-kawan, apa khabar ?

Alhamdulillah la kepada yang sihat tu, kepada yang tak sihat tu jangan lupa makan ubat tau.

Cliche  !

(Diriku terasa gedik buat seketika)

Malam hormon aku kurang stabil sebab esok aku dah start FINAL exam !

Kalau aku berkelakuan pelik malam ni endahkan.

Aku sememangnnya PELIK !

So, malam ni aku nak ambil kesempatan.....

Cliche !

Endahkan !

Malam ni aku nak kongsi apa yang selalu terjadi dua,tiga hari sebelum peperiksaan bermula mengikut pengalaman aku sendiri dan mungkin you all pernah mengalaminya.

Apa yang selalunya terjadi :
  • resah dan gelisah sebab banyak bab yang tak cover lagi
  • menyesal tak study dari awal
  • berdoa panjang selepas solat(selalunya doa 3saat saja)
  • berjanji dengan diri sendiri akan study dari awal untuk semester hadapan(mustahil)
  • 'blank' sejenak
  • terbayang jika rebus buku dan minum air rebusan betul-betul mujarab(alangkah indahnya)
Banyak lagi lah.

Itu lah antaranya yang berlaku kalau study last-last minit.

Kebanyakan orang lebih suka study last minit sebab katanya kalau study awal-awal ni takut lupa apa yang kita dah study.

Tapi percaya la tak semua yang kita study kita akan ingat selepas habis exam.

Kan-kan-kan.

Result mungkin cemerlang tapi output yang kita boleh berikan time temuduga kerja nanti ?

 Haa, amacam ? psiko tak?

Sekadar nasihat dan pedoman untuk you all dan diriku ini untuk kita renungkan sejenak pada malam bosan ni.

Aku pun jenis yang study last minit !

Apapun, aku ada satu permintaan.

Doakan aku yaa kawan-kawan !!

Cliche tak cliche ! : P




Jemput-jemput la jalan-jalan kat page saya ni . : D 
HitamLegam | Photography




No comments:

Post a Comment