Thursday 19 September 2013

Kenapa Cerita Indon Bersepah di Kaca TV Penduduk Malaysia !

Assalamualaikum,

Salam 1 Malaysia.

Selamat malam kepada seluruh warga bumi yang sudi baca 'belog' ni.

Ya ! Seluruh warga bumi !

Ok ! Aku sedar yang baca 'belog' aku ni hanyalah adik beradik aku sendiri dan segelintir budak-budak fixie yang tak dapat ikut konvoi malam-malam sebab mak marah.

Jangan kecewa adik-adik.

Adik-adik berada di 'belog' yang betul.

Tak apa, malam ni aku ada cerita best nak story kat you all.

Aku nak cerita pasal 'baca la tajuk kat atas tu'.

Best sangatkan !

SANGAT !

Apa yang best dengan cerita Indonesia ni ? Apa-apa-apa ?

Aku ada buat 'research' tentang hal ni.

Beberepa minggu lepas aku ada berjumpa dengan orang awam dan bertanyakan 'apa yang best dengan cerita-cerita indon?'(bagi nampak macam hebat)

Antara jawapan yang aku terima :

'Apa yang best dengan cerita Indonesia ni ?'

1.  Part yang terkejut akan dibuat 'slowmotion' sambil pelakon buat muka yang paling bengis.
2.  Sering buat benda yang tak patut dilakukan atau buat benda yang bodoh dalam erti kata yang lebih sopan. Sakit hati !
3.  Didera dan dibuli oleh mak tiri tetapi tidak melawan dan tidak terfikir untuk lari dari rumah kemudian menangis sebab tak dapat menanggung penderitaan.
4. Sering bercakap dalam hati sambil buat mimik muka yang sesuai dengan dialog.
5.  Orang gaji yang cantik.
6. Lelaki kaya dan hensem memilih untuk mengahwini orang gaji. Walaubagaimana susah sekali pun.
7. Mempunyai episod yang sangat banyak.

Tu la serba sedikit respon yang aku dapat dari orang awam.

Bagi aku kalau boleh tu banyakkan la drama dari industri seni kita sendiri.

Ada jugak 'job' untuk artis tanah air kita ni.

Cukup-cukup la dengan drama dari luar, dah puas dah tengok orang luar yang bukan warganegara.

Apapon.

Kan best kalau betul-betul pembantu rumah cantik-cantik.

Comfirm lagi ramai pendatang ! : P




No comments:

Post a Comment