Tuesday 3 April 2012

Korean dan Malaysian !

Assalamualaikum,

Fuuh ! Dapat juga aku update tempat yang orang panggil BLOG ni. Kadang-kadang tu macam menyusahkan juga benda ni.

Bukan kadang-kadang.

Selalu !

Agak-agak boleh kena saman tak kalau ayat aku macam tu ?

Ok !

Actually, aku ada satu pesanan ringkas nak bagi kat kawan baik aku yang sangat baik.

Aku tak tipu !

Dia baik.

Serius !

'Najlaa ! Thanx sebab tolong aku. Jasamu akanku kenang'.

Ok !
 
Hari tu aku tengok cerita Korea. Tajuk dia 'Love Story in Havard' kot. 

Kalau tak silap la.

Siapa yang pernah tengok tu tahu la.

Dia cerita pasal percintaan 3 segi la. Biasa la kan cerita Korea.

Cinta-cinta-cinta.

Bila aku tengok cerita tu. Aku cuba bandingkan orang Korea dalam cerita tu bercinta dengan orang kita bercinta dalam realiti.

Memang jauh jurang perbezaan tu.

Mula-mula.

# Babak 1

Dalam cerita tu. Si lelaki(Hyun Woo) tampar si perempuan(Soo In) tapi si perempuan still boleh tersenyum.

Orang kita. Bila si lelaki tampar si perempuan. 'Dayus !' 'Sampai sini saja hubungan kita, brek !' Kata si perempuan.

#Babak 2

Dalam cerita Korea. Ego si lelaki hanya Tuhan ja yang tahu betapa tingginya.  Si lelaki sanggup tipu si perempuan cakap dia benci si perempuan tu sebab untuk kebaikan si perempuan tu.

Orang kita. Si lelaki sanggup tipu si perempuan cakap dia sayang si perempuan tu sebab si lelaki ni ada perempuan lain.

#Babak 3

Cerita Korea. Kadang-kadang si lelaki 'bf' kepada si perempuan ni jumpa 'ex bf' si perempuan ni dan tumbuk dengan tiba-tiba sampai tersungkur. Si 'ex bf' bangun dan hanya  tanya, 'Kenapa?'.

Orang kita. Si 'bf' datang sorang-sorang terus tumbuk si 'ex bf'. Keesokan harinya si 'ex bf' datang ramai-ramai tumbuk si 'bf'. Angkat geng.

...dan banyak lagi la yang berbeza(penat menaip).

Masa aku taip ni.

Aku resah.

Aku terfikir.

Agak-agak boleh kena saman tak kalau aku tulis macam ni ?

No comments:

Post a Comment