Thursday 23 February 2012

Aku Tak Suka Bila Aku Selsema !

Assalamualaikum,

Sehari ni aku selsema. Aku tak suka !

Aku betul-betul tak suka.

Damn !

Bila aku selsema. Banyak benda aneh yang memalukan jadi kat aku.
  1. Aku bersin tanpa henti dalam masa 30 saat.
  2. Hingus meleleh dengan sendirinya.
  3.  Aku tutup hidung bila cakap dengan orang dan orang tu akan kata 'mulut aku busuk ka ?'.
  4. Dituduh menangis. Damn !
  5. Kena tegur dengan kawan-kawan 'cover sikit taik hidung tu !'
  6. Aku garu hidung dan dituduh korek hidung.
Masa aku kecil-kecil dulu, aku pernah cuba bagi hilang selsema.

Dengan cara picit hidung biar hingus keluar. Sebab aku ingat bila hingus habis baik la selsema aku(bijak).

Kebetulan, masa tu ada cerita National Geographic, cerita pasal selsema. Aku tengok sambil picit hidung, aku letak mangkuk bawah hidung aku dengan harapan hingus aku akan habis tak lama lagi dan selsema aku akan baik.

Aku yakin dengan harapan aku !

Tiba-tiba, cerita National Geographic tu cerita fakta pasal selsema. Aku teruja nak tengok.

Dia cakap 'hingus manusia mampu memenuhi 7 tub mandi dan akan terus menitis'.

Wow !

Aku tergamam.

Aku tengok mangkuk, aku tengok tub mandi.

Aku lepaskan hidung aku perlahan-lahan.

Harapan aku hancur.

Musnah !

Damn National Geographic ! 

No comments:

Post a Comment