Monday 6 February 2012

Adat Tengok Bola !

Assalamualaikum,

Haa ! Macam mana hari ni ? Sihatkah you all ? Rambut aku dah ada peningkatan(sambil gelak ala-ala pontianak sambil tutup mulut).

Tak tanya pun !

Tak suruh tanya pun !

You all tengok tak bola semalam ? Chelsea lawan Man. United. You all minat team mana ?

Aku minat Messi !(bunyi sayu cengkerik)

Aku jujur !

Semalam aku pergi tengok bola kat kedai. Boleh tahan la orang. Ramai juga la(bawah 10 orang). Macam biasa la kan, mesti ada penyokong MU dengan penyokong Chelsea.

Bila seorang sokong MU dan seorang lagi sokong Chelsea mesti akan terjadi perli memerli antara mereka kan.

Apa yang aku nak luahkan untuk 'entry' kali ni adalah...(bunyi drum) ayat-ayat yang selalu kita dengar masa tengok bola ramai-ramai.

Aku tahu you all mesti selalu dengar and you all pernah juga guna ayat-ayat ni. Tak kira la yang semalam punya game or game yang dulu-dulu.

Yang tak pernah tu err..err..

Mengaku ja pernah !

Antara ayat-ayatnya :

  1. Masa Chelsea mendahului 1-0. Penyokong MU akan kata 'ala.. jangan suka sangat.. sat ja tu.. satgi MU potong balik..'
  2. Masa Chelsea mendahului 2-0. Penyokong MU akan kata ' ala.. banyak masa lagi ar bro.. lex lu.. Go MU !'
  3. Masa Chelsea mendahului 3-0. Penyokong MU akan kata ' Ta da rezeki la hari ni.. Jom balik !'
  4. Masa MU jaring gol 3-1. Penyokong Chelsea akan kata ' ala.. baru satu.. lagi dua biji.. sempat ka ?'
  5. Masa MU jaring gol 3-2. Penyokong Chelsea akan kata ' ala.. gol penalti boleh la..'
  6. Masa MU jaring 3-3. Penyokong Chelsea 'Apa ni..! player nak main ka ta nak main..!'
  7. Full time. 'MU ta kan kalah !' 'Menang penalti bole la..!'
Ni la ayat yang selalu orang guna dan benda ni dah jadi satu adat kalau tengok bola.

Ok la dari tengok bola diam ja kan. Boring !

Tapi jangan sampai bergaduh sudah la.  

Ok geng ?

Sampai sini ja entry aku. Jemput la bergosip dengan aku dekat kotak shoutbox bawah tu. Aku baru ja letak.

Tak reti guna lagi.

Aku jujur ! Hidup Messi !

No comments:

Post a Comment